חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה יש לעשות בעיר בריסל

עזרה בתכנון טיול לבלגיה? השאירו פרטים👇

בריסל היא עיר יפה ומעניינת עם הרבה מה להציע למבקרים. הנה תוכנית אפשרית ל-48 שעות בעיר:

יום 1

  • בוקר: התחל את היום עם ביקור במוזיאון המטרופוליטן בבריסל. המוזיאון מכיל אוסף נרחב של אמנות מכל העולם, כולל יצירות של פיקאסו, ואן גוך ומונה.

  • צהריים: צהריים באחד המסעדות הרבות של בריסל. העיר ידועה בזכות המטבח שלה, הכולל מגוון רחב של מנות, החל מבלגיות מסורתיות ועד למנות בינלאומיות מודרניות.

  • אחר הצהריים: לאחר הצהריים, בקר בכיכר גראן פלאס. הכיכר היפהפייה הזו היא אחת האטרקציות התיירותיות הפופולריות ביותר בבריסל.

  • ערב: בערב, צפה במופע מוזיקלי או תיאטרלי באחד מבתי התיאטרון של בריסל.

יום 2

  • בוקר: בוקר, בקר בעיר העתיקה של בריסל. העיר העתיקה היא מקום נהדר ללכת לאיבוד בו, עם סמטאות צרות, חנויות קטנות ומבנים עתיקים.
  • צהריים: צהריים באחד השווקים הרבים של בריסל. השווקים של בריסל הם מקום נהדר לקנות אוכל, דברים לבית ולמתנות.
  • אחר הצהריים: לאחר הצהריים, בקר באחד המוזיאונים הרבים של בריסל. בריסל היא ביתם של מוזיאונים רבים, כולל מוזיאון המדע – מוזיאון האמנות היפה ומוזיאון ההיסטוריה הלאומית של בלגיה.
  • ערב: בערב, צא לטייל בלילה. בריסל היא עיר יפהפייה בלילה, עם אורות נוצצים ואווירה תוססת.

להלן כמה פעילויות נוספות שאתה יכול לכלול בתוכנית שלך:

  • בקר בעיר הפלאות של מיקי מאוס. פארק השעשועים הנושאי דיסני הוא מקום נהדר לבילוי יום משפחתי.

  • צפו בהופעה של להקת הבלט המלכותית של בלגיה. להקת הבלט היא אחת הלהקות הטובות בעולם.

  • בקר במוזיאון ההיסטורי של הרכבת. המוזיאון מציג את ההיסטוריה של הרכבת, החל מהמצאתה ועד ימינו.

בריסל היא עיר נהדרת לטיול, עם משהו להציע לכל אחד. עם תוכנית טיול קצרה זו, תוכל לראות את הטוב ביותר שיש לעיר להציע.

חלמתם פעם לחשוף את הסודות הקסומים של עיר המתהדרת בהיסטוריה עשירה, מטבח מפתה וארכיטקטורה מעוררת השתאות? בריסל, לב אירופה, משדרת שילוב של קסם מימי הביניים ותרבות עכשווית, ומזמינה מטיילים לאבד את עצמם ברחובותיה המסקרנים. עם הגראנד פלאס המפורסם שלה, האטומיום האייקוני ופינוקי השוקולד הבלגי שאסור להחמיץ, אין פלא שבריסל ממשיכה לרתק את ליבם של חובבי גלובטרוטר מכל קצוות העולם.

היכרות עם ההיסטוריה של העיר בריסל

בריסל, עיר הבירה של בלגיה, מחזיקה בהיסטוריה עשירה ומפוארת שראשיתה כיישוב רומי. במהלך השנים, העיר השתנתה דרך תקופות שונות, והשאירה אחריה מארג של פלאים אדריכליים, מונומנטים היסטוריים ותרבות אירופאית תוססת. ניתן לחוות את ההיסטוריה של בריסל דרך מבנים בני מאות שנים, מוזיאונים מרתקים ורחובות מרוצפי אבן המספרים את סיפורי עברה. בריסל, שנוסדה בימי הביניים המוקדמים, החלה את דרכה ככפר קטן שבמרכזו נהר הסנה. מיקומה האסטרטגי בתוך אירופה הקל על המסחר והתקשורת, ואיפשר לעיר לשגשג ולצמוח. בסוף המאה ה-14 הפכה בריסל לבירת דוכסות בראבנט, ובמאה ה-15 שימשה כמרכז המנהלי של ארצות השפלה הבורגונדיות. חשיבותה של העיר המשיכה לעלות כאשר היא הפכה למקום מושבם של שליטי בית הבסבורג במאה ה-16 ולאחר מכן של ארצות השפלה הספרדיות במהלך המאה ה-17. לאורך ההיסטוריה שלה, בריסל עוצבה על ידי אירועים מרכזיים כגון הזעם האיקונוקלסטי, המהפכה הצרפתית והמהפכה התעשייתית, כל אחד מהם הותיר חותם משמעותי על התפתחות העיר. בתקופה המודרנית, בריסל התפתחה כבירה הפוליטית של האיחוד האירופי , אירוח מטה האיחוד 🇪🇺 האירופי וארגונים בינלאומיים רבים. זה הוביל את העיר להיות כור היתוך של תרבויות ומרכז של דיפלומטיה ושיתוף פעולה בינלאומי. כיום, ניתן לחקור את ההיסטוריה של בריסל באמצעות ציוני הדרך האיקוניים שלה כגון הגראנד פלאס, כנסיות היסטוריות כמו קתדרלת סנט מייקל וסנט גודולה, ומוזיאונים ברמה עולמית. על ידי טבילה במורשת התרבותית העשירה של בריסל, מטיילים יכולים באמת להעריך את המסע המרתק של העיר לאורך הדורות.

אתרי תיירות מובילים ומומלצים בבריסל

בריסל, לב אירופה, מציעה אטרקציות תיירותיות רבות המספקות מגוון רחב של תחומי עניין. כמה מהיעדים המובילים והמומלצים ביותר בעיר מתוארים בחלק זה, ומבטיחים שהמבקרים יפיקו את המרב מזמנם בבריסל. בראש ובראשונה, הגראנד פלאס, שהוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, הוא יעד חובה בעת ביקור בבריסל. כיכר שוק הומה זו מתגאה בארכיטקטורה גותית מדהימה ומשמשת כמקום המושלם לספוג את האווירה המקומית התוססת. סיורים מודרכים זמינים עבור אלה המעוניינים להבין באמת את המשמעות ההיסטורית של הגראנד פלאס. 🏰 ביקור בבריסל לא יהיה שלם בלי לעצור במבנה האטומיום האייקוני, סמל מתמשך של העיר. מבנה ייחודי זה משכפל גביש ברזל שהוגדל 165 מיליארד פעמים, ומציע נוף פנורמי של העיר מהכדור העליון שלה. בלילה, האטומיום מתעורר לחיים עם תצוגת אור מהפנטת. הקפד לצלם את הביקור שלך עם תמונה, שכן הארכיטקטורה החדשנית של האטומיום הופכת אותו לציון דרך בלתי נשכח. 🌐 אתר תיירות מפורסם נוסף בבריסל הוא פסל הילד המשתין, סמל מוזר וחביב של העיר. פסל ברונזה קטן זה מתאר ילד עירום משתין לתוך אגן, מגלם את הרוח הלא שגרתית והלא שגרתית שבריסל ידועה בה. ממוקם ליד הגראנד פלייס, פסל הילד המשתין מושך אליו מבקרים סקרנים מרחבי העולם ולעתים קרובות מפתיע את מי שנתקל בו באופן בלתי צפוי. הקפידו לבקר בפסל האיקוני הזה ולאמץ את הקסם האקסצנטרי של בריסל. 🚶‍♂️💦 האטרקציות המדהימות הללו הן רק ההתחלה – התעמקו עוד יותר בעיר וחשפו את ההיסטוריה והתרבות העשירה שלה, כמפורט בחלקים אחרים של מדריך זה.

המוזיאונים שאסור לפספס בבריסל

בריסל היא עיר תוססת הידועה במוזיאונים המשמעותיים מבחינה היסטורית והעשירים מבחינה אמנותית, המציעה חוויה מרגשת וחינוכית למבקרים. אם אתם מתכננים לחקור את בריסל, ביקור במוזיאונים אלה צריך להיות ברשימת המטלות שלכם. בין שלל המוזיאונים המרתקים בבריסל, ישנם כמה בולטים שאסור לפספס. המוזיאון המלכותי לאמנויות יפות של בלגיה הוא מוזיאון כזה המאכלס אוסף עצום של ציור, פיסול ורישום מהמאה ה -15 עד המאה ה -21. המוזיאון ממוקם בלב בריסל, ומציג יצירות מופת עתיקות ומודרניות כאחד, החל מהפרימיטיבים הפלמיים, כמו יאן ואן אייק ורוז'יר ואן דר ויידן, ועד הסוריאליזם הבלגי רנה מגריט. מוזיאון זה הוא ביקור חובה לאוהבי וחובבי אמנות. מוזיאון נוסף שכדאי להיות ברשימה שלכם הוא המוזיאון למדעי הטבע הידוע כמוזיאון המתהדר בגלריית הדינוזאורים הגדולה באירופה. מוזיאון זה הוא היעד האידיאלי למשפחות עם ילדים המעוניינות ללמוד על ההיסטוריה של כדור הארץ, על התפתחות החיים ועל מגוון המינים שאכלסו את כדור הארץ שלנו. התערוכות שובות הלב של המוזיאון מבטיחות להשאיר אתכם ביראת כבוד לעולם הטבע. 🦖 למתעניינים בהיסטוריה של הציוויליזציה האירופית, מוזיאון Cinquantenaire מכיל אוסף נרחב של חפצים מהתקופה הפרהיסטורית ועד המאה ה -20. המוזיאון מציג אמנות וממצאים ממצרים העתיקה, יוון ורומא, כמו גם תרבויות אירופיות ולא אירופיות מימי הביניים. מציע תובנה על חייהם ותרבותם של אנשים מתקופות זמן שונות ומקומות גיאוגרפיים, מוזיאון Cinquantenaire ללא ספק יספק את הסקרנות ההיסטורית שלך. כדי לטבול את עצמך באופן מלא בתרבות ובהיסטוריה של בריסל, הקפד להוסיף מוזיאונים אלה למסלול הטיול שלך תוך כדי סיור בעיר. יתר על כן, אל תשכח לבקר מאוחר יותר במבנה האטומיום האיקוני, כפי שנדון קודם לכן בפוסט.

הרחובות הראשיים של בריסל שאתה צריך להכיר

בריסל, בירת בלגיה, מציעה נוף אורבני קסום ומגוון המקסים מבקרים מרחבי העולם. הרחובות הראשיים של בריסל מאופיינים בארכיטקטורה היסטורית, באווירה תוססת ובשילוב של אלמנטים מסורתיים ומודרניים. בחלק זה, נציג בפניכם כמה מהרחובות והשדרות שחובה לראות בעיר כדי לשפר את החוויה שלכם בבריסל. בראש ובראשונה, רחוב נב (Rue Neuve) ניצב כרחוב הקניות העמוס והמפורסם ביותר בבריסל. עם שפע של מותגי רחוב, בוטיקים וחנויות כלבו, שדרת הולכי רגל הומה זו מושכת מקומיים ותיירים כאחד, ומספקת להם חווית קנייה מענגת. הכביש מרופד במבנים היסטוריים מדהימים ומבנים עכשוויים מסוגננים, המוסיפים לתמהיל התוסס של סגנונות העיצוב הקיימים באזור. רחוב אייקוני נוסף הוא שדרת לואיז, הידועה בזכות הקניות המפוארות שלה, המסעדות היוקרתיות והמלונות האלגנטיים. שדרה יוקרתית זו, הקרויה על שם בתו של המלך לאופולד השני, מתגאה באווירה אלגנטית והיא המקום המושלם להתפנק עם טיפול קמעונאי יוקרתי או להתענג על מאכלים משובחים במסעדות אופנתיות. האדריכלות היא בעיקר ארט נובו, מה שהופך את הרחוב הזה ליעד מרתק עבור אוהדי סגנון דקורטיבי זה. רו דה בושר (Rue des Bouchers) הוא רחוב הומה וציורי, הידוע במגוון מסעדות מאכלי הים והמטבח הבלגי שבו. הסמטה הצרה והמרוצפת מקרינה קסם אירופאי, עם פנסי רחוב בסגנון וינטאג' ומבנים היסטוריים. כשאתה מטייל בסמטה מקסימה זו, אתה יכול להרגיש את החמימות של חלונות הראווה שמחזרים אחריך עם התענוגות הקולינריים המפתים שלהם. מלון רו דה בושר (Rue des Bouchers) ממוקם בסמוך לגראנד פלאס (Grand Place) היפה, ומהווה תחנה שאסור להחמיץ במהלך ביקורכם בבריסל. אלו הן רק כמה דוגמאות מהרחובות שובי הלב הרבים שמחכים לכם בבריסל. הבנה וחקירה של דרכים חיוניות אלה יתרמו להערכה עמוקה יותר ולחוויה בלתי נשכחת של המגוון והקסם של העיר, שהוזכרו בעבר בסעיף "הכיכרות המפורסמות של בריסל".

קניות בבריסל – היכרות עם השווקים ומרכזי הקניות המובילים

בריסל, עיר הבירה של בלגיה, ידועה בסצנת הקניות התוססת שלה, ומציעה מגוון רחב של שווקים ומרכזי קניות לחקור. בעיר קוסמופוליטית זו, המבקרים יכולים למצוא כל דבר, החל ממותגי יוקרה יוקרתיים ועד מוצרי אומן מקומיים ואוצרות וינטאג '. ישנם יעדי קניות רבים המספקים העדפות קניות שונות, משווקים שוקקים ועד מרכזי קניות יוקרתיים. אחד מיעדי הקניות המפורסמים ביותר בבריסל הוא הגלריות המלכותיות סנט הוברט. נפתח בשנת 1847, ארקייד היסטורי זה מתגאה בתקרת זכוכית מדהימה ונחשב לאחד הקניונים העתיקים ביותר באירופה. כאן, המבקרים יכולים למצוא בוטיקים יוקרתיים המוכרים שוקולד בלגי, מתנות ארטיזנליות, ומותגי יוקרה. בשיטוט בין הגלריות האלגנטיות שלה, תוכלו ליהנות מהאווירה המקסימה בעודכם סופגים את הפאר האדריכלי של המאה ה-19. עבור אלה הנוטים יותר לתוצרת מקומית, השווקים הפתוחים הצבעוניים כמו שוק מידי (Midi Market) ופלאס דו ז'ו דה באלה (Place du Jeu de Balle) שווים ביקור. שוק מידי, הפתוח בימי ראשון, ידוע כאחד השווקים הגדולים באירופה, ומציע מגוון רחב של סחורות, כולל תוצרת מקומית טרייה, בגדים ומזכרות. Place du Jeu de Balle, לעומת זאת, הוא שוק פשפשים שהיה מוסד בבריסל מאז 1873. שם תוכלו למצוא עתיקות, פריטי וינטג' ותכשיטים ייחודיים בעודכם נהנים מהאווירה התוססת. מרכזי קניות ראויים לציון אחרים כוללים את סיטי 2 ואת מרכז הקניות וולווה (Woluwe). סיטי 2, הממוקם בלב בריסל, מציע מעל 100 חנויות במגוון רחב של קמעונאים, ואילו מרכז הקניות וולווה (Woluwe), הממוקם מזרחית למרכז העיר, מתגאה בעיצוב עכשווי ומאכלס מותגים בינלאומיים פופולריים. עם סצנת הקניות המגוונת שלה, לבריסל יש מה להציע לכל קונה, בין אם אתם מחפשים מזכרות בלגיות מסורתיות או פריטי מעצבים יוקרתיים. אל תשכחו לטעום קצת שוקולד בלגי כשאתם חוקרים את השווקים ומרכזי הקניות של העיר 🇧🇪🛍️ הקסומה הזו.

מה לאכול בבריסל? היכרות עם אוכל מקומי-מסורתי וגם איפה מומלץ לאכול אותו

בריסל, עיר הבירה של בלגיה, מתגאה בסצנה קולינרית מגוונת המשלבת טעמים מקומיים ובינלאומיים. מרכז אירופאי זה כולל מגוון רחב של מנות בלגיות מסורתיות שלא תרצו להחמיץ. בחלק זה, נציג כמה מהמאכלים המקומיים-מסורתיים שעליכם לנסות בבריסל, כמו גם להמליץ על כמה מהמקומות הטובים ביותר ליהנות מהתענוגות הגסטרונומיים האלה.

וופלים בלגיים

שום טיול בבריסל לא יהיה שלם בלי להתפנק בוופל הבלגי בעל השם העולמי. הפינוקים המתוקים האלה מגיעים בשני סוגים עיקריים: וופל בריסל קלאסי, שהוא קליל ופריך יותר, וופל ליאז', שהוא דחוס ומתוק יותר. תוכלו למצוא וופלים איכותיים ב-Maison Dandoy, הממוקם בסמוך לגראנד פלאס (Grand Place), או במפעל הוופלים (Waffle Factory) הפופולרי. אל תשכח לנסות את הוופלים עם תוספות שונות כמו קצפת, שוקולד ופירות טריים! 🍓

מולס פריטס

מולס פריטס, או מולים וצ'יפס, הוא אולי המנה הבלגית האייקונית ביותר. מולים מאודים טריים מוגשים עם תוספת של צ'יפס זהוב ופריך. ניתן לבשל את המולים בדרכים שונות, כאשר הנפוצה ביותר היא ברוטב יין לבן, בצל ועשבי תיבול. כמה מהמקומות הטובים ביותר ליהנות moles frites הם Le Zinneke, Chez Léon ו Aux Armes de Bruxelles . הקפידו להזמין צד של מיונז בלגי לטבול בו את הפריטות שלכם לחוויה האולטימטיבית. 🍴

פריטס

אם כבר מדברים על פריטים, או צ'יפס, הם ראויים לאזכור משלהם. הצ'יפס הבלגי ידוע בכך שהוא מטוגן פעמיים, מה שמקנה לו מרקם פריך ייחודי. מקומיים רבים טוענים כי הפריטים הטובים ביותר מגיעים מדוכני רחוב קטנים, המכונים fritures או friteries. כמה מהבולטים כוללים את Friterie de la Barrière, Maison Antoine ו- Fritland. אל תחששו לנסות רטבי טבילה שונים, כמו מיונז בלגי, רוטב אנדלוז או רוטב סמוראי, שהוא תערובת חריפה של קטשופ ומיונז. 🍟

שוקולד בלגי

בלגיה היא ביתם של כמה מהשוקולדים הטובים ביותר בעולם, ובריסל היא גן עדן שוקוהולי. רבות מחנויות השוקולד האומנותיות של העיר מציעות מגוון רחב של פרלינים, טראפלס וממתקים אחרים העשויים משוקולד איכותי. כמה מיצרני השוקולד המפורסמים ביותר כוללים את פייר מרקוליני, נויהאוס, גודיבה ולאונידס. הקפידו לקחת הביתה קופסת שוקולדים שונים למזכרת טעימה. 🍫

בירות בלגיות

אמנם לא רק פריט מזון, בירות בלגיות הן חלק חיוני של המורשת הקולינרית של המדינה. יש מאות בירות שונות לנסות, מבירות טרפיסטיות חזקות ועד למביקים פירותיים. Delirium Café, הממוקם בסמוך לגראנד פלאס, מציע את אחד ממבחר הבירות הנרחב ביותר בעיר, עם למעלה מ-3,000 זנים המוצעים. בנוסף, תוכלו לבקר בבר ההיסטורי A la Mort Subite או ב-Moeder Lambic האופנתי וליהנות מחוויית בירה בלגית אותנטית. 🍺

סטואמפ ווטרזואי

גם stoemp וגם waterzooi הן מנות בלגיות מנחמות ודשנות הידועות בקרב המקומיים. סטומפ הוא מחית העשויה מתפוחי אדמה וירקות, המוגשת לעתים קרובות עם נקניק או בשרים אחרים. Waterzooi הוא מרק שמנת העשוי באופן מסורתי עם דגים או עוף, ירקות ותפוחי אדמה. תוכלו לנסות את שתי המנות הללו במסעדה הנעימה Nüetnigenough, שמתורגמת ל"אף פעם לא מספיק" בניב בריסל. 🥘 עכשיו שאתם מודעים לאוצרות הקולינריים שמחכים לכם בבריסל, הגיע הזמן לתכנן את ההרפתקה הגסטרונומית שלכם ולטעום את המיטב ממה שיש לעיר הזו להציע. בעודכם חוקרים ציוני דרך ואטרקציות מעניינות אחרות, הקפידו לעצור בכמה מהמקומות לעיל לטעימה אמיתית מהמטבח הבלגי המפואר. תהנה מהמסע שלך! בון אפטיט! 🍽️

הכיכרות המפורסמות של בריסל

בריסל, בירתה התוססת של בלגיה, ידועה בכיכרות היפות שלה המציגות את ההיסטוריה והתרבות העשירות של העיר. חלק זה יחקור כמה מהכיכרות המפורסמות ביותר שהן ביקור חובה למטיילים, ויעזור לכם להפיק את המרב מזמנכם לחקור את העיר האירופית הקסומה. 🏛️ הגראנד פלאס, ללא ספק הכיכר האייקונית ביותר בבריסל, היא ביתם של אדריכלות מדהימה ומעמד של אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. הכיכר מוקפת בגילדות מפוארות מהמאה ה-17 ובבית העירייה המפואר, והיא כוורת שוקקת של פעילות, והמבקרים מתפעלים מיופייה. לאורך כל השנה, הגראנד פלאס מארח אירועים כגון פסטיבל שטיח הפרחים, מה שהופך אותו למרכז דינמי ומשתנה ללא הרף של התרגשות ותרבות. 🌸 כיכר רויאל (Place Royale), כיכר מפורסמת נוספת, רוויה בהיסטוריה וביבוא. המלך לאופולד השני הזמין את העיצוב הניאו-קלאסי של הכיכר כדי לגלם תחושה של פאר ופאר. לכיכר רויאל יש קשר חזק לבית המלוכה הבלגי והיא מארחת אירועים לאומיים משמעותיים. הכיכר מוקפת במבנים יוקרתיים כמו המוזיאונים המלכותיים לאמנויות יפות ומוזיאון מגריט, המציעים למטיילים מנה עשירה של אמנות ותרבות. 🎨 כיכר פלאס דו פטיט סבלון (Place du Petit Sablon ) המקסימה היא פנינה נפלאה ופחות מתויירת, המושלמת למי שמחפש לברוח מהחלקים העמוסים יותר של העיר. הכיכר מוקפת גדר יפהפייה מברזל מחושל ומעוטרת ב-48 פסלים המתארים מלאכות עתיקות, ומציעה מקום מפלט שליו וציורי. המזרקה המעוצבת באופן מורכב, המוקדשת לרוזנים אגמונט והורן, מוסיפה לקסם ולאלגנטיות של הכיכר. 🗿🌿 כל אחת מהכיכרות המפורסמות הללו טומנת בחובה קסם ומשמעות ייחודיים המוסיפים ליופייה ולתככיה של בריסל. קח את הזמן לבקר ולהעריך את האתרים ההיסטוריים המענגים האלה כשאתה יוצא למסע שלך בעיר. ✨

בריסל ביום אחד – מסלול מה לעשות בעיר

בעוד יום אחד לא יכול להיות מספיק כדי לחקור כל פינה של בריסל, אתה עדיין יכול לחוות את הטוב ביותר של העיר עם מסלול מתוכנן היטב. השתמש במדריך מקיף זה לבילוי יום בבריסל כדי לעצב מסע בלתי נשכח משלך, המשלב את היופי ההיסטורי של העיר, מעדנים גסטרונומיים וחיי לילה תוססים.

התחל עם הגראנד פלאס המלכותי

בלב בריסל שוכנת הכיכר המרכזית המדהימה של העיר, הגראנד פלאס (Grand Place). התחילו את היום בטבילה בהיסטוריה וביופי האדריכלי המקיף אתר מורשת עולמית זה של אונסק"ו. התפעלו מהבניינים המפוארים כגון בית העירייה המושך את העין, בית המלך ואולמות הגילדות המעוטרים להפליא. הגראנד פלאס הוא נקודת התחלה מושלמת, מכיוון שהוא מאפשר לכם לחוות את המהות ההיסטורית של בריסל מרגע שכף רגלכם דורכת בעיר.

גלו את האטומיום האייקוני

הבא במסלול הטיול שלכם צריך להיות האטומיום האייקוני, אחד מציוני הדרך המזוהים ביותר של בריסל. מבנה ייחודי זה, המייצג תא יחידה של גביש ברזל, נבנה עבור התערוכה העולמית בשנת 1958 ומאז הפך לסמל לרוח האוונגרד של העיר. עלו במעלית לראש האטומיום לתצפית פנורמית על בריסל, וגלו את התערוכות שלה המציגות עיצוב, אמנות ואדריכלות.

בקרו בארמון המלכותי ובמון דז ארט

בקרו בארמון המלכותי, המעון הרשמי של משפחת המלוכה הבלגית. בעוד שהארמון עצמו אינו פתוח לציבור לאורך כל השנה, החלק החיצוני היפה שלו שווה לראות. קרוב לארמון, תוכלו למצוא אזור ציורי בשם מונט דז ארט. מרכז תרבותי זה של בריסל כולל גנים מדהימים, מוזיאונים, ונוף מהפנט של העיר. טיול רגלי דרך מונט דז ארטס (Mont des Arts) מציע שילוב עשיר של אמנויות יפות, תרבות והיסטוריה.

התפנקו עם מטבח בלגי אותנטי

לטעימה של אוכל בלגי מסורתי, עצרו בכמה נקודות חמות מקומיות. תיהנו מארוחת צהריים משביעה עם מנה בלגית אייקונית כמו וופלים אווריריים עם תוספות שונות, פריטות פריכות בליווי מגוון רטבים טעימים, וכמובן, פינוק שוקולד בלגי שאי אפשר לעמוד בפניו, כפי שהוזכר במדור האוכל. 🍫 בנוסף, תוכלו להתענג על הרגע עם בירה בלגית משובחת בבית קפה תוסס כגון A La Mort Subite או Delirium Café. 🍺 הקפידו לתדלק את עצמכם לערב של הרפתקאות בבריסל!

תוכלו להתפעל מפסל הילד המשתין (Manneken Pis) המוזר

ביקור בבריסל לא יהיה שלם ללא עצירה בפסל המפורסם שלה, פסל הילד המשתין. פסל ברונזה קטן זה של ילד משתין לתוך מזרקה כבר מזמן סמל של חוש ההומור של בריסל. ישנם גם שני פסלים דומים אחרים בעיר: Jeanneke Pis ו Zinneke Pis. הקפד לבדוק אותם כשאתה חוקר את רחובות בריסל.>

לחוות את חיי הלילה התוססים

עם רדת הערב, עשו את דרככם לאזור סנט גרי (Saint Gery), שם תמצאו שפע של ברים ומסעדות המגישים טעמים שונים. שכונה תוססת זו פופולרית בקרב מקומיים ותיירים כאחד בשל האווירה התוססת שלה ומגוון אפשרויות בילוי, כולל אולמות מוזיקה חיה ומועדונים אופנתיים. תוכלו לרקוד כל הלילה או פשוט להירגע עם משקה ביד, המשקף יום מרגש בעיר בריסל. 🌃 בעוד יום אחד בבריסל לא יכול לכסות כל היבט מרתק של העיר, מסלול זה נוגע בכמה מהחוויות האיקוניות והקסומות ביותר שניתן למצוא. בסיור המערבולת שלכם בן יום אחד, תוכלו לחקור היסטוריה, תרבות, טעמים ובידור בעיר המציגה את המיטב של אירופה בכל פינה. תיהנו מהיום שלכם, ותנו לכל רגע בבריסל להקסים אתכם ולעורר בכם השראה.

להגיע ממקום למקום בבריסל – איך להתנייד בבריסל (תחבורה ציבורית)

בריסל מציעה מערכת תחבורה ציבורית מקיפה, מה שמקל ונוח הן לתיירים והן למקומיים לנווט בעיר. אמצעי התחבורה הציבורית העיקריים בבריסל הם אוטובוסים, חשמליות ורכבות מטרו. אמצעי תחבורה אלה מופעלים על ידי STIB-MIVB (Société des Transports Intercommunaux de Bruxelles). מערכת המטרו בבריסל מורכבת מארבעה קווים, ממוספרים מ-1 עד 6, המכסים חלק גדול מהעיר. חשמליות הן בחירה מצוינת למרחקים קצרים יותר, עם 19 קווים החוצים את העיר הן מעל הקרקע והן מתחת באמצעות מנהרות. רשת האוטובוסים משלימה את החשמליות והמטרו, ומגיעה ליעדים שאינם מכוסים על ידי המסילות. בעת נסיעה דרך בריסל, מומלץ לרכוש כרטיס MOBIB, כרטיס חכם נטען שניתן להשתמש בו ברחבי רשת התחבורה הציבורית. אתה יכול לטעון את הכרטיס עם תעריפים עבור נסיעות בודדות, או לבחור כרטיס יומי, המאפשר לך נסיעות ללא הגבלה במהלך תקופה של 24 שעות. זכור כי רכישת כרטיס על הסיפון עשויה לעלות יותר מאשר שימוש בכרטיס MOBIB. מלבד תחבורה ציבורית, בריסל היא עיר ידידותית יחסית לאופניים. השכרת אופניים כגון Villo! מציעים מחירים נוחים לשימוש לטווח קצר, עם תחנות אופניים הממוקמות בנוחות ברחבי העיר. 🚲 למי שמעדיף מוניות, ניתן למצוא אותן בקלות בתחנות מוניות או לבקש אותן דרך אפליקציות מוניות, כמו eCab או Uber. עם זאת, תעריפי הנסיעה במוניות נוטים להיות יקרים יותר בהשוואה לאפשרויות התחבורה הציבורית. לא משנה מה תבחרו בתחבורה, מערכת התחבורה הציבורית של בריסל יעילה ונגישה, מה שמקל על חקר ההיסטוריה העשירה של העיר והאטרקציות כפי שנדון בסעיפים קודמים, כגון מבנה האטומיום האיקוני או הפארקים המפורסמים של בריסל. 🚆

טבע בבריסל – היכרות עם הפארקים המפורסמים של בריסל

בריסל מציעה שפע של שטחים ירוקים כדי לברוח מההמולה של העיר. פארקים אלה לא רק מספקים סביבה שלווה להירגע, אלא גם מתהדרים בהיסטוריה עשירה ונופים יפים. בחלק זה, נגלה כמה מהפארקים המפורסמים ביותר בבריסל, מושלמים לטיולים נינוחים, פיקניקים וטבילה בטבע.

ג'ובלפארק

ידוע גם בשם פארק Cinquantenaire , Jubelpark הוא פארק עירוני גדול שנבנה בסוף המאה ה -19 כדי לחגוג את יום השנה ה -50 של בלגיה לעצמאות. פארק נרחב זה הוא ביתם של גנים יפים, מזרקות, ומונומנטים מרשימים כגון שער הניצחון האיקוני. בנוסף, הפארק מאכלס שלושה מוזיאונים מרתקים: המוזיאון הצבאי המלכותי, AutoWorld והמוזיאון לאמנות והיסטוריה. 🏛️

לאופולד פארק

מלון לאופולד פארק (Leopold Park) ממוקם בסמוך לפרלמנט האירופי, ומציע שטח ירוק ושופע בלב העיר. במקור היה זה פארק פרטי עבור האריסטוקרטיה הבלגית, והוא נפתח לציבור בשנת 1880. כיום, הפארק מתהדר במגוון חי וצומח, כולל בריכה שלווה שהיא ביתם של ברווזים וברבורים. צאו לטיול מרגיע סביב הבריכה או תיהנו מפיקניק נינוח על אחת המדשאות המטופחות הרבות. 🦆

יער הקמברה

מקום האירוח בואה דה לה קמברה (Bois de la Cambre) ממוקם בפאתי בריסל, והוא פארק מיוער רחב ידיים המציע מקום מפלט שליו מחיי העיר. פארק זה, המשתרע על פני 1,240 דונם, כולל מסלולי הליכה ציוריים, שייט באגם, ואי מקסים עם בית קפה בו תוכלו להירגע. יער דה לה קמברה (Bois de la Cambre) הוא מקום אידיאלי לפעילויות פנאי כגון ריצה, רכיבה על אופניים ורכיבה על סוסים. 🌳🚴‍♀️ לסיכום, בריסל היא עיר המשלבת בצורה חלקה נופים עירוניים עם יופי טבעי. בין אם אתם מבקרים בגראנד פלאס ההומה או חוקרים את הפארקים הציוריים, יש משהו שכולם יכולים ליהנות ממנו בבירה האירופית המגוונת הזו. הקפד לכלול את הפארקים המפורסמים האלה במסלול הטיול שלך כדי להעריך באופן מלא את פלאי הטבע שיש לבריסל להציע. 🌿

הכי טובים:חנויות שוקולד בלגיות בבריסל

התפנקו עם השוקולדים הבלגיים הטובים ביותר בחנויות שחובה לבקר בהן בבריסל:
מיקום חנות שוקולד
פייר מרקוליני Rue des Minimes 1, 1000 בריסל
נויהאוס Galerie de la Reine 25-27 , 1000 בריסל

שאלות נפוצות לגבי Brussels for Travellers

גלו את התשובות לכמה מהשאלות הנפוצות ביותר שיש למטיילים בנוגע לטיולים בבריסל ולהנאה ממנה.
  • מהו הזמן הטוב ביותר של השנה לבקר בריסל? הזמן הטוב ביותר לבקר בבריסל הוא במהלך חודשי האביב (אפריל עד יוני) והסתיו (ספטמבר עד נובמבר), כאשר מזג האוויר מתון, וההמונים פחות מכריעים. העיר מארחת גם מספר פסטיבלים ואירועים בתקופות אלה.
  • מה כדאי לארוז לקראת הנסיעה שלי לבריסל? ארוז למזג אוויר משתנה, מכיוון שגשם הוא אפשרות לאורך כל השנה. הביאו מטרייה קומפקטית, שכבות קלות משקל ונעלי הליכה נוחות לחקר העיר. ייתכן שיהיה צורך בלבוש רשמי כדי לסעוד במסעדות יוקרתיות או להשתתף באירועי תרבות.
  • האם יש עצות בטיחות שעלי להיות מודע אליהן בזמן השהות בבריסל? בריסל היא עיר בטוחה יחסית, אך כמו כל יעד מרכזי, כייסות ופשיעה קטנה יכולים להתרחש באזורי תיירות צפופים. שימו לב לחפציכם, הימנעו מהצגת תכשיטים נוצצים והיזהרו בעת שימוש בתחבורה ציבורית בלילה.
  • האם אנגלית מדוברת באופן נרחב בבריסל? כן, אנגלית מדוברת באופן נרחב בבריסל, במיוחד באזורי תיירות, בתי מלון ומסעדות. עם זאת, השפות הרשמיות הן הולנדית וצרפתית, כך שלימוד כמה ביטויים בסיסיים בשפות אלה יכול להיות מועיל ומוערך.
  • האם אוכל להשתמש ביורו בבריסל? כן, בלגיה היא חלק מהאיחוד האירופי, והמטבע הרשמי המשמש בבריסל הוא האירו (€). כרטיסי אשראי וחיוב מתקבלים גם הם ברוב המפעלים.
  • אילו סוגי תחבורה ציבורית זמינים בבריסל? בבריסל יש רשת תחבורה ציבורית נרחבת הכוללת אוטובוסים, חשמליות וקווי מטרו. העיר מציעה גם שירותי השכרת אופניים ומוניות לאפשרויות נסיעה גמישות יותר.
  • האם אני צריך מתאם מתח עבור האלקטרוניקה שלי בבריסל? בלגיה משתמשת שקעים מסוג E עם מתח סטנדרטי של 230V ותדר של 50Hz. אם המכשירים האלקטרוניים שלך אינם תואמים למפרטים אלה, ייתכן שתזדקק לספק כוח ו/או ממיר מתח עבור הנסיעה שלך.
  • האם יש מזכרות ייחודיות שעלי לחפש בבריסל? בריסל מפורסמת בזכות השוקולדים, הבירה והתחרה שלה. פריטים אלה ניתן למצוא בחנויות רבות ברחבי העיר, ומהווים מזכרות או מתנות פנטסטיות. בנוסף, פריטי ארט נובו ומזכרות קומיקס הם רכישות פופולריות עבור המבקרים בעיר.

יתרונות הביקור בבריסל

גלו את היתרונות הרבים של ביקור בעיר התוססת בריסל:
  • עושר תרבותי: בריסל מציעה שילוב ייחודי של ציוני דרך היסטוריים, מוזיאונים בעלי שם עולמי וארכיטקטורה מדהימה, המספקים למטיילים חוויה מעשירה מבחינה תרבותית.
  • תענוגות גסטרונומיים: התפנקו במטבח בלגי מעורר תיאבון, מוופלים ופריטות ועד לשוקולדים הטובים ביותר, הזמינים בבתי קפה ומסעדות רבים ברחבי העיר.
  • ציוני דרך מעניינים: חקור אתרים איקוניים כמו הגראנד פלאס, אטומיום ופסל הילד המשתין, מה שהופך את בריסל ליעד מוביל לסיורים באתרי תיירות.
  • הזדמנויות לקניות: תיהנו ממגוון חוויות קניות, כולל שווקים פופולריים, מרכזי קניות ובוטיקים, המציגים לראווה את מיטב הקניות בבריסל.
  • נגישות: מערכת התחבורה הציבורית היעילה של בריסל ואפשרויות השכרת האופניים הנוחות מקלות על ההתמצאות בעיר ולחקור את האטרקציות שלה.
  • פארקים ציוריים: הירגעו והתחברו לטבע בפארקים ציוריים כגון ג'ובלפארק (Jubelpark) ופארק לאופולד (Leopold Park), המציעים מרחבים ירוקים שופעים וסביבה שלווה.
  • משמעות פוליטית: בקרו במטה האיחוד האירופי, וספקו תובנה לגבי חשיבותה הפוליטית של העיר בזירה הבינלאומית.
  • מסלול של יום אחד: המסלול המקיף שלנו ליום אחד מבטיח חוויה מספקת, ועוזר לך להפיק את המרב מזמנך בעיר.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבריסל מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על בריסל, בלגיה!