חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עולם הרכבות של בריסל

עזרה בתכנון טיול לבלגיה? השאירו פרטים👇

מוזיאון הרכבות בבריסל - הזמנת כרטיסים

בריסל שופעת בהיסטוריה, אומנות, אוכל ומוזיאונים. אחד המוזיאונים המרתקים ביותר הוא מוזיאון עולם הרכבות. זהו מוזיאון אשר ממוקם בתחנת הרכבת הגדולה בבריסל אשר נבנתה בין השנים 1887-1913, מרחק הליכה של דקות ספורות מהגראן פלאס . זהו אחד המוזיאונים היותר חדשים בבריסל אשר פתח את שעריו בשנת 2015. 

עולם הרכבות בבריסל מציע למבקרים בו טיול מרתק דרך כמעט 200 שנים של נסיעה ברכבת ומזכיר לנו שסיפור הרכבות הוא גם סיפור על אנשים. 

מקום נפלא זה הוקם בתחנת הרכבת העתיקה ביותר באירופה אשר עדיין נשמרה במצבה המקורי, שם גם מוצבת מסילת הרכבת העתיקה ביותר. בלגיה היא המדינה הראשונה ביבשת אירופה שהייתה לה מסילה. תחנת הרכבת העתיקה Scherbeek אשר שופצה בקפדנות מאכלסת גם את הקטר העתיק באירופה ביחד עם עוד 21 אחרים והוסבה למוזיאון החדש "עולם הרכבות"  מזמור לרכבות ולכל מי שנסע בהן. 

עולם הרכבות באירופה נברא בבריסל – מה נראה שם?

קטרי קיטור מהמאה התשע עשרה, רכבות שנבנו להובלת מלוכה, עגלת דואר, עגלת מסעדות, רכבת בית חולים ואפילו עגלה מעוטרת על ידי האומן הבלגי האגדי פול דלבו . כל אלו הם אוצרות שאפשר למצוא ב"עולם הרכבות ". שרידים אלה של רכבות בלגיות היו ממוקמים בעבר בחמישה מיקומים שונים, אך מאז ספטמבר 2015, אוחדו כולם לאוסף מיוחד בתחנת הרכבת העתיקה שרביק, מבנה לשימור אשר נבנה בסוף המאה ה -19.

על פני שטח של 8,000 מ"ר מוצבות מפלצות העבר שהונעו על ידי קיטור. בין הדגמים המרשימים ניתן לראות את "האוקיינוס האטלנטי" – הקטר ששבר את שיא המהירות בשנת 1939 כאשר הגיע למהירות של 120 קמ"ש. זהו הקטר היחיד מסוגו שנותר. קטר נוסף אשר מוצג לראווה הוא "לה פיי דה ווס" – הקטר העתיק ביותר באירופה שהשתמר אשר נבנה בשנת 1884. ניתן גם לראות העתקים בגודל מלא של שתיים מהרכבות הראשונות שנסעו אי פעם על מסילות הרכבת הבלגיות – " לה בלג " וחברתה "ל'אלפנט". מוצגים מרשימים ומעניינים נוספים הן כרכרות מפוארות אשר מציגות כיצד המלכים הבלגיים – לאופולד השני ואלברט הראשון, היו נוסעים להם בנוחות ואילו מהצד השני את הקרון אשר שימש לצורך גירושם של היהודים במהלך מלחמת העולם השנייה. יחד עם כל אלו ניתן עוד לראות, בין היתר, אוסף של חפצים אותנטיים, דמים נוספים, כרזות וספרים, סרטים ועוד. 

במהלך הביקור במוזיאון עולם הרכבות הולך ומתברר כיצד בלגיה שהינה המדינה הראשונה ביבשת אירופה אשר פתחה מסילת רכבת ציבורית במאי 1835, אימצה את תקופת הזוהר התוססת של הרכבות בתרבותה. 

ייחודו של מיקום המוזיאון

תחנת שיירבק בה ממוקם המוזיאון שוכנת באמצע רשת הרכבות הבלגית על תוואי מסילת הרכבת הראשונה של בלגיה בין בריסל למכלן. מדובר בפנינה ארכיטקטונית אמיתית אשר מייצגת סימביוזה נפלאה של ישן וחדש בלב האר-נובו של בריסל. ממש כמו בניין התחנה האולם החדש מחובר לעיר ומבעד לחלון הזכוכית על הגשר שנמצא בו ניתן להשקיף על המסילה, הבניינים והנוף הנפלא של העיר. 

לאילו חוויות מזמין אותו המוזיאון?

מוזיאון הרכבות מזמין אתכם לבקר בשתי תחנות רכבת שתכנון הבנייה שלהן החל משנת 1887 וב- 1913 והן שוחזרו באופן מלא. ניתן לראות כיצד הארכיטקטורה ענתה במשך השנים על הצרכים החדשים של הנוסעים וכיצד התרבות האגדית היוותה ועדיין מהווה מקור השראה לאומנים רבים מעולם התרבות וחושפת בפני המבקרים את מה שעומד מאחורי דוכן הכרטיסים. 

בנוסף לשאר החוויות המרתקות שמציע המוזיאון ישנם במתחם גם מסעדה שמעוצבת בסגנון וינטג' שבה תוכלו לאכול ארוחת צהרים עם מאכלים בלגיים וחנות מזכרות נחמדה. 

מידע שימושי

מה נראה בעולם הרכבות? 

קטרי קיטור מהמאה התשע עשרה, רכבות שנבנו להובלת מלוכה, עגלת דואר, עגלת מסעדות, רכבת בית חולים ואפילו עגלה מעוטרת על ידי האומן הבלגי האגדי פול דלבו . כל אלו הם אוצרות שאפשר למצוא ב"עולם הרכבות ".

היכן ממוקם עולם הרכבות של בריסל?

זהו מוזיאון אשר ממוקם בתחנת הרכבת הגדולה בבריסל אשר נבנתה בין השנים 1887-1913, מרחק הליכה של דקות ספורות מהגראן פלאס . זהו אחד המוזיאונים היותר חדשים בבריסל אשר פתח את שעריו בשנת 2015.


מומלץ להקצות לפחות שעתיים לביקור בעולם הרכבות.

שעות פתיחה – 
ראשון עד שבת מ 10:00 עד 17:00. בימי שני דלתות הכניסה ומשרד הכרטיסים  נסגרים בשעה 15:30. 

בתאריכים 1 בינואר , 25 לדצמבר המוזיאון סגור. 

מיקום ודרכי הגעה: 

תחנת שיירבק – פרינססה אליזבת – 1030 שיירבק , הכניסה למוזיאון ממוקמת בבניין הישן של תחנת Scherbeek.

  • בתחבורה ציבורית – לביקור בעולם הרכבות הבחירה הטובה ביותר להגעה היא באמצעות רכבת .

בנוסף ניתן להגיע גם באמצעות: 

חשמלית: קווים 7 ו -92 

אוטובוס: קווים 56, 58, 59 ו -69 

אופניים: תחנת אופניים 160 

מידע נוסף נגיש באתר האינטרנט של המוזיאון. 

  • הגעה ברכב – קיים חניון זמין ליד בניין התחנה (B-Parking). יש לקחת בחשבון שלא ניתן לשלם במזומן על החניה. 
  • נגישות – עולם הרכבות נגיש  באופן כמעט מלא לאנשים עם קשיי ניידות. אומנם לחלק מהקרונות לא ניתן להיכנס עם כיסא גלגלים אך למרות זאת ניתן לחוות שם את החוויה השלמה. 

פעילות לילדים במוזיאון

עולם הרכבות מציע פעילויות משפחתיות מיוחדות. בכל פעם מתקיימת תערוכה זמנית שמאפשרת לילדים להנות מהפעלות שונות ופעילויות לימודיות וחווייתיות שונות. 

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבריסל מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על בריסל, בלגיה!