חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסעדות כשרות בבריסל

עזרה בתכנון טיול לבלגיה? השאירו פרטים👇

בלגיה היא אחד היעדים האירופאיים האהובים והטעימים ביותר באירופה. המדינה מציעה למבקרים בה שילוב בין כל מה שאפשר לחפש במהלך חופשה אירופאית קלאסית. בלגיה כולה – ובריסל בפרט – ידועה בעולם הקולינריה העשיר והנפלא שלה. אנשים רבים בוחרים לטוס במיוחד לעיר הזו על מנת לטעום מהאוכל המושקע והטוב ביותר בעולם. תיירים יהודים המקפידים על כללי הכשרות כמובן לא יוכלו לאכול בכל מסעדה שיתקלו בה, אולם גם עבורם יש פתרונות השומרים על כל כללי הכשרות.

אוכל כשר בבריסל – קהילה יהודית ותיקה ואדיבה

יהדות בריסל היא אחת מהקהילות היהודיות הוותיקות ביותר באירופה – ובעולם כולו (להוציא כמובן את ישראל). היהודים הראשונים הגיעו לבריסל כבר בשנת 50 לספירה, יחד עם הרומאים. הקהילה היהודית במקום ראתה ימים טובים יותר ופחות, ונפגעה קשות – כמו כל אירופה – בימי המגיפה השחורה.

נכון להיום, הקהילה היהודית בבריסל לבדה מונה כעשרים אלף איש. הקהילה הזו, בניגוד לקהילה באנטוורפן, נוטה יותר להיפתח אל הנוצרים ופחות לשמר על ייחודם בקנאות. עם זאת, בני הקהילה מפעילים מסעדות כשרות בבריסל, המהוות פתרון נפלא עבור התיירים הישראלים שומרי המצוות. מלבד המסעדות הכשרות, ניתן למצוא בעיר בתי כנסת שונים (אורתודוכסיים, קונסרבטיביים ורפורמיים), מקווה טהרה, חנויות ספרים יהודיות ועוד.

אז איפה יש אוכל כשר בבריסל?

Grill tov

מסעדת בשרים מזרחית חדשה וכשרה בבריסל הנקראת גריל טוב.
המסעדה ממוקמת באיזור היהודי של בריסל, לא רחוק מהשגרירות, עדיף לשריין מקומות.

כתובת: Avenue Brugmann 522 Brussels

+3227632560

Info@grilltov.be

שעות פתיחה:
ימי ראשון 12.00 עד 15.00 ומ18:00 עד 22.00
שני עד חמישי 18:00 עד 22.30

 Ô Délices d’Alice

מסעדת או דלישס דה-אליס היא מסעדה כשרה למהדרין, בהשגחת חב"ד. זוהי מסעדה בשרית מצוינת, המגישה אוכל בינלאומי וטעים במיוחד. ניתן למצוא במקום המבורגרים, צ'יפס, פרגית ועוד. האוכל המוגש הוא עסיסי במיוחד, בריחות נפלאים ועם מנות גדולות ומפתות. למרות היותה מסעדה כשרה – מה שלרוב מתבטא במחירים גבוהים מהממוצע – מחיריה של המסעדה משתלמים במיוחד ואינם יקרים במיוחד ביחס לממוצע בעיר. צוות המסעדה מקסים ואדיב, ומספק שירות חייכני ואיכותי. מסעדה מעוצבת בקפדנות, והיא נוחה במיוחד. היא מתאימה מאוד למשפחות עם ילדים צעירים. למעשה, אם מחפשים בבריסל מסעדה כשרה, זוהי המסעדה ה"רשמית" היחידה הפועלת בעיר עם השגחה בנושא כשרות.

כתובת:  Avenue Brugmann 522

Gel Tov

גל טוב היא לא בדיוק מסעדה, אלא מינימרקט יהודי המוכר אך ורק מוצרים כשרים. ניתן למצוא כאן מגוון רחב של מוצרי מזון שאפשר להכין מהם ארוחות ביתיות, פשוטות או מתוחכמות. במידה ובחרתם לישון בדירה המצוידת במטבח מאובזר, זהו המקום הנכון להגיע אליו על מנת להצטייד במוצרי מזון שונים לחופשה.

למרות שמדובר במינימרקט, במקום פועלת מסעדה קטנה, בעיקר בשעות הצהריים. המסעדה מחזיקה בתעודת כשרות מטעם חב"ד. ניתן לאכול בה אוכל פשוט, אך טעים, במחירים משתלמים. רוב המאכלים כאן יהיו מוכרים מאוד לחיך הישראלי, כמו למשל פלאפל. זהו מקום אידיאלי לארוחה נחמדה ומשביעה לאורך יום טיול עמוס ומעייף, ומהווה פתרון נהדר עבור התיירים הרעבים המעוניינים "לסגור את הפינה".

כתובת: Rue Vanderkindere 381

ארוחת שבת בבית חב"ד

בית חב"ד בריסל, כמו כל בתי החב"ד ברחבי העולם, עורך בימי שבת סעודות שבת כשרות למהדרין על פי כל כללי השבת והכשרות. אין תעודת כשרות למקום, כמובן, מאחר ולא מדובר בדיוק במסעדה, אבל עבור מי שמחפש אוכל כשר בבריסל לשבתות – בהחלט יכול להגיע לבית חב"ד. מומלץ להירשם מראש לסעודות, על מנת לאפשר למקום להיערך כראוי למספר הסועדים הנכון. יש לשלם סכום סמלי בעד הסעודות, על מנת לכסות את ההוצאות על חומרי הגלם.

כתובת: Avenue du Roi 87

Eat A Nous

איט-א-נוז היא לא מסעדה, ולא ניתן לקנות אוכל מוכן ומבושל במקום. עם זאת, מדובר במינימרקט קטן, מעין מכולת, המוכר מגוון מוצרים כשרים – חלקם ישראליים במובהק, כמו קטשופ אוסם. עבור משפחות עם ילדים, מדובר בגן עדן של ממש שיכול להציל את הארוחות למשך החופשה כולה. הבעלים של המכולת הוא איש אדיב, נחמד וחייכן במיוחד, והוא ישמח לעמוד לשירותכם. ניתן למצוא במקום גם יינות כשרים המותרים לשתייה, אשר יכולים לשפר כל ארוחה – ובמיוחד ארוחות זוגיות ורומנטיות. הביקור במקום מומלץ, לצורכי הצטיידות במוצרים שניתן לאכול במקום (כמו קרקרים) וכן במוצרים מהם ניתן להכין ארוחות מושקעות ומפוארות.

כתובת: Rue Henri Wafelaerts 12

חופשה כשרה בבריסל? להלן שאלות נפוצות בנוגע לאוכל כשר ומסעדות כשרות בעיר בריסל!

בבריסל פועלים מספר בתי מלון כשרים, המציעים לאורחיהם ארוחת בוקר כשרה תחת השגחה. המלונות הללו מומלצים גם לקהל המסורתי וגם לקהל חרדי. עם זאת, מאחר ולא מדובר במסעדות של ממש אלא בחדרי אוכל של בתי מלון, לא כללנו את המלונות הללו ברשימת המסעדות המומלצות.

מסעדה של ממש, עם כל המשתמע מכך, קיימת אך ורק אחת בכל רחבי בריסל. ניתן לאכול אוכל מבושל, טרי וטעים גם בבית חב"ד ובמינימרקט גל טוב. כדי למצוא מסעדות כשרות נוספות, יהיה עליכם לצאת מחוץ לבריסל, ולהגיע לערים נוספות בבלגיה כמו אנטוורפן.

לא. בבריסל לא ניתן להשיג אוכל מהמטבח המקומי בגרסתו הכשרה. כדי לאכול, למשל, וופל בלגי אותנטי וכשר, יהיה עליכם להרחיק עד אנטוורפן. עם זאת, ניתן ליהנות משלל מיצים טבעיים הנסחטים בדוכני הרחוב הרבים המפוזרים בעיר.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבריסל מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על בריסל, בלגיה!