חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לבלגיה? השאירו פרטים👇

בלגיה ידועה בכל העולם בעולם בזכות האומנות והארכיטקטורה המרשימות שלה. בבריסל תוכלו להתענג על סיור דרך מורשת האר נובו (Art Nouveau) היפיפייה והמפוארת של העיר. 

בסוף המאה ה 19 תרבות האר נובו היוותה תשובה לאומנות האקדמית אשר יוצרה לאורך העשורים הקודמים. האר נובו הייתה האומנות המודרנית של התקופה והיא הייתה הרבה יותר מסגנון אומנותי. זו הייתה למעשה פילוסופיה בינלאומית שהתפתחה כתנועה אדריכלית והיא יושמה בדרך של אומנות דקורטיבית.  שמות כמו ויקטור הורטה, טולוז-לוטרק, גאודי ואנטואן פומפה וודאי נשמעים מוכרים לרובכם. סגנון אומנותי זה שואב השראה מצורות ומודלים טבעיים שבאו לידי ביטוי בפרחים וצמחים ובעיטורים בעלי קווים מעוקלים. האר נובו הפכה לדרך חיים ממש. אריסטוקרטים אירופאים עמידים רבים עיצבו את בתיהם בהשראת האר נובו וזאת היה ניתן לראות בריהוט שרכשו, בכלי הכסף, הפורצלנים ואפילו בקופסאות התכשיטים והסיגריות.  

כיום, בריסל היא בירת האר-נובו בעולם וישנם כמה מבנים מפוארים הניצבים ברחבי עיר הבירה של בלגיה אשר קיבלו הכרה על ידי אונסק"ו כמורשת עולמית. יצירותיו המבריקות של ויקטור הורטה, פול הנקר ואנטואן פומפה, כמו גם של אדריכלים אחרים, הינן בגדר עונג צרוף לעיניהם של אלפי מבקרים מהעולם כאשר הם מקבלים הצצה לעולמם הפרטי של אנשי התקופה בכניסה אל המבנים והבתים המפוארים האלה מדי שנה.

בחרנו עבורכם רשימה של כמה מבנייני האר נובו בבריסל ששווה להגיע ולראות בטיול הבא שלכם בעיר. 

מוזיאון הורטה – Horta Museum

הבניין נבנה בין השנים 1898-1901 והוא ביתו לשעבר של ויקטור הורטה, האדריכל הידוע ביותר בתחום האר נובו. כיום ביתו הוא מוזיאון הורטה והוא מהווה חלון ראווה נהדר של ויטראז'ים, אדני רכבת התחתית, עץ בגוונים בהירים וברזל יצוק שכל אחת מהפינות שלו בעלת מראה קסום כאשר הן מוארות באור השמש הצהוב.
בניין המוזיאון הוא הבניין "הרשום" הראשון (שנת 1963) באר נובו שבאזור בריסל.
המוזיאון נפתח לקהל בשנת 1969 והוא מוכר כאתר מורשת עולמי. המוזיאון אף זכה בפרס המוזיאון הבלגי בשנת 2012.

הצילום אסור בשטח המוזיאון. 

שעות פתיחה – בימים שלישי עד שישי בין השעות 14:00-17:30. ימי שבת וראשון מ – 11:00. סגור בימי שני. 

מרכז הקומיקס הבלגי – Belgian Center for Comic Strip Art

ממוקם באחת מיצירות המופת בסגנון אר-נובו שתוכנן על ידי האדריכל ויקטור הורטה. המוזיאון המיוחד הזה מתאר את שלבי ההרכבה של רצועת קומיקס, כמו גם יצירות נפלאות של אמני האמנות המצוירות מרחבי העולם וכמובן שביניהם מצויים גם הקריקטוריסטים המפורסמים ביותר בבלגיה.
בניין האר נובו המלכותי הזה נוצר בשנת 1906 והוא שוכן באחד הרובעים העתיקים ביותר בבריסל, במרחק צעדים ספורים מהגראנד פלאס ומהרובע המלכותי. תוכלו להנות כאן מארכיטקטורה מרהיבה ומעולם הקומיקס המרתק. 

שעות פתיחה : ימים רביעי עד ראשון בין בשעות 10:00 עד 18:00. סגור בימי שני ושלישי. 

מוזיאון המוזיקה וכלי הנגינה (MIM)

מוזיאון כלי הנגינה בבריסל הוא בניין יפה להפליא המשלב את הסגנונות האדריכליים של הניאו-קלאסיק והארט נובו.
במוזיאון שוכן אוסף של יותר מ- 7000 כלים מקוריים מסוגים שונים. בקומה העליונה, בית הקפה הפנימי והחיצוני יעניק לכם נוף פנורמי מרהיב על בריסל.

שעות פתיחה: שלישי עד שישי 09:30-17:00. שבת וראשון 10:00-17:00. סגור בימי שני. 

קראון פלאזה בריסל – לה פאלאס

אדמהר לנר ועוזרו אנטואן פומפה תכננו את העיצוב המנצח של מלון פאלאס שממוקם בצומת סינט-ג'וסט-טן בבריסל. מלון זה היה המלון הראשון אשר נבנה כולו מבטון וההשראה נשאבה מתנועת האר-נובו. הבניין נבנה בשנת 1908. ציון דרך היסטורי זה שופץ לחלוטין בשנת 2008. האדריכל שהיה אחראי על השיפוץ הושפע רבות מהשראתו של אמן ארט נובו גדול אחר –  גוסטב קלימט.
בין המבקרים המפורסמים שהתארחו במקום לאורך השנים היו בריז'יט בארדו המדהימה
והשחקנית והנסיכה המפורסמת בעולם גרייס קלי.

סיורים בעקבות האר נובו בבריסל – מידע נוסף

בריסל היא בירת האר נובו. אפשר למצוא בקלות מגוון של סיורים מודרכים במשרדי התיירים בעיר או בחיפוש זריז בגוגל.

התשובה היא כן, במיוחד אם אתם אוהבים היסטוריה, אומנות ואדריכלות. תנועת האר נובו הופיעה לראשונה בבריסל משם התפשטה לשאר ארצות אירופה. למרות התכנון המחודש של העיר עדיין קיימים בה יותר מ-500 בניינים מרהיבים בסגנון שבחלקם תוכלו להנות מאטרקציות שונות.

אר נובו (Art Nouveau) זה למעשה זרם באומנות שהתפתח במאה ה-19 אשר השפיע באופן מהפכני על האומנות של אותה תקופה בתחום האדריכלות, העיצוב, צורפות וריהוט. המוטיבים המאפיינים הם אלמנטים מעולם החי והצומח וגוף האישה. 

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבריסל מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על בריסל, בלגיה!