חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה זה סוס בלגי?

עזרה בתכנון טיול לבלגיה? השאירו פרטים👇

סוס בלגי הוא גזע סוס עבודה כבד, אשר מקורו מפרובינציית ברבן, בתחומי בלגיה המודרנית. הסוסים הבלגיים הם אחד מגזעי הסוסים החזקים והכבדים ביותר, והם נחשבים לבעלי אינטליגנציה גבוהה ותכונות עבודה טובות.

מאפייני הגזע:

  • צבע: בדרך כלל ערמוני, עם רעמה וזנב בהירים.
  • גובה: 160-170 ס"מ בממוצע, אך ישנם סוסים בלגים שהגיעו לגובה של 202 ס"מ.
  • משקל: 900-1,200 ק"ג בממוצע.
  • מבנה: גוף חזק ושרירי, עם ראש גדול ועגול, צוואר קצר וחזק, רגליים קצרות וחזקות.

שימושים:

  • עבודה: הסוסים הבלגיים שימשו בעבר בעיקר למשיכת עגלות משא וציוד חקלאי. כיום הם עדיין משמשים לעבודות כגון משיכת עגלות תיירים, עבודה בחקלאות או שימוש בצבא.
  • תחביב: הסוסים הבלגיים הם גם גזע פופולרי לרכיבה על סוסים ולתחביבים כגון רכיבה אמנותית או ראווה.

הסוס הבלגי הוא גזע יפהפה וחזק, בעל היסטוריה ארוכה של עבודה קשה. הסוסים הבלגיים הם עדיין גזע פופולרי ברחבי העולם, וניתן למצוא אותם בשימוש למגוון מטרות.

הסוס הבלגי נחשב לכזה טוב מסיבות רבות, כולל:

  • כוח: הסוסים הבלגיים הם אחד מגזעי הסוסים החזקים ביותר בעולם. הם יכולים למשוך משקלים כבדים מאוד, ולכן הם משמשים לעבודות כגון משיכת עגלות משא וציוד חקלאי.
  • אינטליגנציה: הסוסים הבלגיים הם בעלי אינטליגנציה גבוהה. הם קלים לאימון, ויכולים ללמוד משימות מורכבות.
  • תכונות עבודה טובות: הסוסים הבלגיים הם בעלי תכונות עבודה טובות. הם עובדים קשה, והם ידועים ביכולתם לשמור על קצב יציב לאורך זמן.

בנוסף, הסוסים הבלגיים הם בעלי מראה יפהפה. הם בדרך כלל בצבע ערמוני, עם רעמה וזנב בהירים. מבנה גופם חזק ושרירי, והם נראים אנרגטיים וחיוניים.

כל הגורמים הללו הופכים את הסוס הבלגי לגזע פופולרי ונחשק ברחבי העולם.

להלן כמה דוגמאות ספציפיות לשימושים של הסוס הבלגי:

  • בעבר:
    • משיכת עגלות משא וציוד חקלאי
    • שימוש בצבא
  • כיום:
    • משיכת עגלות תיירים
    • עבודה בחקלאות
    • רכיבה על סוסים ותחביבים כגון רכיבה אמנותית או ראווה

הסוס הבלגי הוא גזע רב-תכליתי, שניתן להשתמש בו למגוון מטרות. הוא חזק, אינטליגנטי וחרוץ, וניתן למצוא אותו בשימוש ברחבי העולם.

סוסים בלגיים, המכונים כיום בראבנט, הם נדירים מאוד, והגרסה האמריקאית לבלג זוכה לפופולריות בארצות הברית, אם כי לא פופולרית כמו מקביליה הבלגיים. הבלגים הם גזע סוסי הגיוס הפופולרי ביותר בצפון אמריקה והגזע השני בגודלו באירופה.

 

סוסים בלגיים, כשמם, הם צאצאי "הסוסים הגדולים" כביכול המשמשים אבירים מימי הביניים בקרב. סוסים בלגיים הם צאצאי הולכת הרגל או סוס המלחמה, הידוע גם בשם הסוס הגדול, שהיה קיים בימי הביניים והיה ידוע כי הוא נושא אבירי מלחמה, אם כי אין הוכחות אמיתיות לכך. למרות שיהיה קשה למצוא עדויות קונקרטיות הקושרות את סוס הגיוס הבלגי ל"סוס הגדול "או לאבירים מימי הביניים, העובדה היא שהגזע המודרני מקורו במולדתם של המטענים העתיקים הללו.

בלגיה ממוקמת במרכז מערב אירופה, וממנה מקורם של הסוסים השחורים הגדולים, שכונו על ידי סופרים מימי הביניים "סוסים פלמיים". סוס גדול השאיל את דמו לסוסים קלים, שהפכו להר החביב עליו למטרות פרשים. בלגיה שוכנת על הגבול בין צרפת לגרמניה, אותו אזור במדינה שפינה את מקומו לסוס שחור גדול הידוע בשמו הנפוץ "הסוס הפלמי", שכותבי ימי הביניים מכנים "הסוס הגדול". בלגיה גבלה עם צרפת, אזור מרכזי מאוד במערב אירופה, שמפנה מקום לסוסים שחורים גדולים יותר הידועים בשמותיהם הנפוצים, או "סוסים גדולים", אליהם מתייחסים סופרים מימי הביניים.

התוצאה הייתה שיפור מהיר בסוגי הגזע, כאשר סוסי הגיוס הבלגיים נחשבו כמורשת לאומית, ממש אוצר. התוצאה הייתה שיפור מהיר בגזעים ובמינים מאז סוף המאה ה -19, כך שהם נחשבו הן כמורשת לאומית והן, באופן ציורי, לאוצרות.

סוסים בלגיים עדיין נמצאים בשימוש נרחב בחוות, מכיוון שהרב-גוניות שלהם הופכת אותם לאידיאליים לסוגים רבים של עבודות, כגון מרוצי סוסים ורכיבה על סוסים. הגזע פופולרי גם בטבעת ראווה, רתמות ואוכפים והוא משמש עדיין על ידי בלגים רבים כסוס עבודה בחווה.

סוסי טיוטה וסטים בלגיים מגדלים לרגליים קשות ובריאות, המיועדות לעבודה קשה וקשה, אך יש כאלה שיולדים סייחים מדי שנה. הסיבה לכך היא שהם מכוונים לרגליים קשות ובריאות ואי אפשר לומר שרובם סובלים מהן מדי פעם.

כמה מהגזעים הטובים ביותר למגוון רב הם סוסים בעלי דם חם, כאשר בראש הרשימה עומדים סוסים בלגיים, הולנדים, שוויצרים ודם חם. הבלגי הוא הסוס המועדף עלי מכיוון שהחקלאים בוחרים להשתמש בסוסי טיוטה ולשם מה הם משתמשים בהם. הם זן מתוק וחביב שמשמש למגוון מטרות, כולל סוסים של מלחמה, חקלאות, תחבורה וסוסים. עבור חקלאים, הם משמשים לעתים קרובות בעבודתם, כגון עבודות חקלאיות, עבודות שטח ואפילו בשטח.

הסוסים הבלגיים הראשונים הובאו לאמריקה בשנת 1866, אך הגזע התפשט באמצע שנות השמונים של המאה העשרים כאשר ארצות הברית עברה מהפכה תעשייתית משלה. תוכניות הגידול הבלגיות החלו הרבה יותר מאוחר, והסוסה הבלגית הראשונה שנולדה בחווה בשנת 1918 לא נולדה עד 1918. הבלגי יובא בכמויות גדולות לארצות הברית והוא כיום אחד הגזעים הפופולריים ביותר באמריקה, אך גם באירופה ובאסיה.

סוסים בלגיים תפסו שטח ובשנות העשרים הפכו לאחד מגזעי הסוסים הפופולאריים ביותר בארצות הברית, לצד סוסים מאירופה ואסיה. יבוא סוסים כמו זה של בלגיה היה גורם מרכזי במהלך השפל הגדול, כמו גם הכנסת תוכניות גידול סוסים בארה"ב והרחבת הייצור החקלאי.

מבריק, אביו של מגדל הסוסים הבלגי המפורסם סר ג'ון ברילנט, היה לפתע מבוקש באירופה, ומסיבה טובה. מגדלים בלגיים אמריקאים התעניינו בסוסים שיכולים לעבוד בחוות מסורתיות בשדות, ואילו אחרים הראו סוסי טיוטה עם רתמות. במקור היו לנו הרבה סוסים בלגיים למכירה אם תוכלו לאמץ אותם, אך אין מגדלים בלגיים. למרבה המזל, יש לנו רבים מהסוסים המתאימים לפיתוח הסגנון שלנו והיו לנו כמה הצלחות גדולות. למרבה המזל הצלחתי מאוד בפיתוח ה"סגנון "של סוסים בלגיים משלי, אך לא את כולם, כמובן.

למרבה המזל, יש לנו סוסים רבים בעלי סגנון מתאים לפיתוח ה"סגנון "שלנו, אך לא לכולם, כמובן, והם התנהגו בעצמם. למרבה המזל הצלחתי מאוד בפיתוח סגנון "סוסים בלגיים" משלי ופיתחתי אותם לסוסים אמיתיים רבים מכל הסוגים.

אם התעניינתם בעבר בהיסטוריה של "סוס הציור הבלגי" ובהיסטוריה שלו, כדאי לבקר. בין המאפיינים המובהקים, סוס הגיוס הבלגי הוא אחד הגזעים הגדולים והגדולים בעולם. שיאי הסוסים העולמיים הם בדרך כלל בין 6 '2 "ל- 7' 1" ולפעמים עד לגובה 8 '5.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבריסל מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על בריסל, בלגיה!