חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בלגיה עם מתבגרות

עזרה בתכנון טיול לבלגיה? השאירו פרטים👇

אתחיל ואכתוב, אדייק ואדגיש שהטיול הזה נועד למתבגרות, עבורן ואך ורק עבורן.
מסיבותינו אנו זו הייתה נסיעת פיצוי עבור שנה קשה ולכן מדובר בנסיעת פארקים והשתוללויות, לא טבע ונוף ואגמים ומפלים וכו', אלא אטרקציות במובן הפעלתני של המילה.
היעד נבחר גם בהתאם למגבלות המשפחתיות שלנו.
היינו יכולים לעשות את זה במקום אחר טוב יותר אולי, היינו יכולים ללא ספק לעשות את זה עצמאית זול יותר אך זה מה שאנחנו יכולים.
אז אם מתחשק לאיזה מישהו מהקוראים להעיר הערות אבל למה ככה ולא ככה וכו'… – תשמרו את ההערות לעצמכם. שכל אחד יקח מהפוסט הזה את מה שמתאים לו 🙂
לקחתנו מהארץ חבילה בכפר הנופש Las Ardennes של סנטר פארקס.
(החבילה כללה טיסה, לינה , בעיקרון כללה גם רכב אך בסופו של דבר שכרנו עצמאית)
היה לי חשוב שגם בימים שנחליט להיות בכפר, יהיה למתבגרות הפעלתניות מה לעשות.
בהתחלה חששתי כי רוב הפעיליות בכפר מותאמות לילדים קטנים יותר (גני שעשועים, פינת ליטוף, טרקטורנים לקטנים) אך לשמחתי זה לא היה כך. אמנם הפעילות העיקרית שהתאימה למתבגרות שלנו הייתה הבריכה המקורה עם מגלשות המים, אך זה היה מצויין עבורן.
יש לקחת בחשבון שפארק המים בכפר פתוח גם לאנשים מבחוץ, ביום ראשון כנראה גם כי היה גשום, היה שם מפוצץ ורק בשעות אחר הצהרים המאוחרות אפשר היה להשתולל בו באופן סביר ובלי תורים.
בכפר יש גם פעילות של פארק חבלים, בתשלום נוסף. פעילות של שעה בהזמנה מראש עם תוספת תשלום. פעילות מוצלחת ביותר.
הדירה ברמה טובה. מטבח מאובזר ברמה גבוהה, בכלי מטבח כולל קופסאות איחסון , תנור משולב עם מיקרו, כיריים, מקרר ומדיח. כל השאר צריך להביא, מרמת הגרגר סוכר עד למצרכים עצמם.
כיסאות נוח ושולחן בחוץ.
כמובן שכל דירה בהתאם לגודל ולמחיר, מן הסתם הגדולות מאובזרות טוב יותר.
הפארק אינו מישורי כמו גם הטופוגרפיה באיזור, והמכוניות לא חונות בסמיכות לדירות, יש לקחת זאת בחשבון אם הנכם מתקשים בהליכה…
אטרקציות:
פארק השעשועים ווליבי
היה שווה את השעתיים נסיעה.
יש לקחת בחשבון תורים ארוכים. יש אפשרות לקנות כרטיס מהיר (לא בדקתי את העניין) הכניסה היא ללא תור אך , ככל הנראה, בתוספת מחיר לכל מתקן ומתקן.
לשים לב לשעות הפתיחה והסגירה, כדאי מאד להגיע עם הפתיחה.
בצמוד לפארק הזה יש גם פארק מים, אפשר לרכוש כרטיס מוזל לפארק המים, אחרי שנכנסתם לוולבי, אפשר גם לחכות לשעה 17 ואז הכניסה לפארק המים מוזלת עוד יותר (כנראה, לא הגענו לזה).
חשוב ביותר (לפחות זו מסקנה שלי לעצמי) לא להניח הנחות, אני הנחתי שבחמש נעבור מיד לפארק המים, אך היה מאד נחמד בוולאבי עצמו ולא עברנו ואז הסתבר לנו בלי להיות מוכנים מראש שבשש וואלבי נסגר, כך שיצא שכבר לא היה כדאי להכנס לפארק המים (עד שהיינו מחליפים בגדים וכ'ו כבר היה נהיה שש וחצי שזה שעה וחצי לפני סגירה עם כל התורים שצפינו שיהיו גם שם… נראה טרחה גדולה מדי.)
כך שאצלינו, לצערי הבילוי בפארק באותו רגע נוכחי, הסתיים באקורד צורם, גם עבורי (זוכרים: "הטיול הזה נועד למתבגרות, עבורן ואך ורק עבורן"). נכון, שבדיעבד, בבוקר שלמחרת, הפארק היה הצלחה. גם אם זה לא יורודיסני וגם אם עמדו הרבה זמן בתור, וגם אם עשו מתקנים שיש בלונהפארק תל אביב.
הפארק גדול מאד ויש המון ללכת.
אני קראתי שאסור להכניס אוכל ובודקים קפדנית בכניסה.
אצלנו לא בדקו כלל.
אבל גם לא לקחנו אוכל בגלל הנ"ל כך שיצא שכשכבר לא יכלו יותר הבנות והיו מאד רעבות – מלא דברים היו סגורים … שוב אכלו פיצה עלובה במחיר מופקע.
לכן, תביאו אוכל, מקסימום תחזירו אותו לאוטו…
ומים, אין מים, אין קולרים חס וחלילה. יש לקנות מן הסתם.
Durbuy Aventure
פארק נהדר.
אומגה, מגלשות אבובים, חבלי וקירות טיפוס, קפיצות למזרון, קפיצה חופשית (ועוד כאלה שלא הגענו אליהם)
כייף גדול.
כרטיסים:
המקום היחיד בו יש כרטיס למלווה במחיר מוזל.
באתר, כרטיס מוזל מתאפשר רק אם קונים דיל של מתקנים מסויימים והאטרקציות האקסטרים אקסטרים, אינו כלולות בדיל הזה.
בפועל, כשראינו את האכזבה על פני הבנות כשהבינו שאת האומגה הן לא יכולות לעשות – בקופה איפשרו לנו לשדרג את הכרטיס של הבנות לכרטיס אקסטרים ולהשאיר את הכרטיסים שלנו ההורים, של מלווה. (כשאני בדקתי זה לא התאפשר באתר)
גם כאן אין מים זמינים.
המסעדות נפתחות רק ב 12, ולוקח להם המון זמן הגשה.
המתקנים, נפתחים ונסגרים בהתאם להפסקות הצהרים וגם לפעמים מאפשרים כניסה לקבוצות בשעות מסויימות, לא יודעת אם אפשר לבדוק זאת מראש. אבל לדעת מראש זה גם עוזר.
קניות
כי גם זה חלק מ "טיול הזה נועד למתבגרות, עבורן ואך ורק עבורן"
נסענו לקניון Mediacite בליאז'
גדול ונעים ובו בין השאר פריימאק.
אחכ נסענו בעיר הרבה יותר מדי זמן בשביל לחפש סטארבאקס כי היה להן דודא J
(בתוך תחנת הרכבת אם תרצו לדעת)
עבורי, וגם עבור הבנות שלי, גם הסתובבות בסופר מקומי הוא חוויה.
הקרוב לכפר בו היינו הוא SPAR היה מצוייד נהדר וכולל גם הרבה ארוחות מוכנות.
אוכל
אנחנו לא חזקים בלאכול בחוץ
בנוסף על הכל חוץ ממני כולם צמחוניים, כך שלא כייף איתם במסעדות, וכנראה בעיקר מסעדות בלגיות שבתפריט שלהם הכל נראה עם בשר. יצא שאת רוב האוכל בישלנו בדירה, כשכבר אכלנו בחוץ זה היה בדרך כלל פיצה…
גם ופל בלגי לא הפיל אותן אבל אולי כי לא מצאנו את האחד.
בחפירותי על בלגיה קראתי שהם נוהגים להגים מנות צ'יפס מאד גדולות… גם במקרה הזה, לא קרה לנו והציפס היה בגודל סביר ביותר.
בכללי – בלגיה יפיפייה, גם ליסוע שעתיים כשחצי מהנסיעה היא בין כפרים ושטחי מרעה ויערות זה שווה את השעה בכביש המהיר.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבריסל מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על בריסל, בלגיה!