מנהיגים נוצרים, קתולים ומוסלמים ברחבי העולם גינו את פיגועי הטרור בבריסל ב -22 במרץ, בהם נהרגו יותר מ -30 בני אדם. בעקבות הפיגועים הנוראיים בבריסל, הרפובליקנים המובילים קידמו בחופזה מדיניות המונעת על ידי זדון נגד מוסלמים ורעב לקשיים.
הנצרות הייתה זה מכבר הדת השולטת באירופה ונותרה הרוב הדתי ב -27 מתוך 34 המדינות שנבדקו. הדת בבלגיה מגוונת, עם הנצרות, במיוחד הכנסייה הקתולית, הקהילה הגדולה ביותר, אם כי היא חווה ירידה ניכרת מאז שנות השמונים, אז הייתה הדת של 70% מהאוכלוסייה.
אם מגמה זו תימשך, חסידי האיסלאם יעלו על מספרם של קתולים בעתיד, כפי שמעיד הניתוח של מרכז המחקר פיו.
באפריל הכריז האיחוד האיסלאמי בבריסל על "בוקר טוב", והופעות נערכו במקומות רבים ברחבי העיר. זו הייתה הפעם הראשונה שהייתי צריך להסתכל במצלמת רשת בבריסל כדי לבקר במרכז העיר הגדול ביותר במדינה ובאחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר.
הקתוליות היא במובנים רבים הקיום של המדינה, והערים העתיקות שלה הן ערש האמנות והחינוך הנוצרי. במערב אירופה, לעומת זאת, רוב האנשים כבר לא מתייחסים לדת כחשובה כמו פעם. בסך הכל, סבירים יותר שמרכז אירופה ומזרח אירופה אומרים כי הדת הייתה חשובה מאוד בחייהם, כשהם משתתפים בשירותים לפחות חודשי ומתפללים כל יום. לכנסיות קתוליות כמו הכנסייה הקתולית של בלגיה והכנסייה האורתודוכסית יש חסידים בצרפת ובמקומות אחרים, אך הם נותרים התנועה המשמעותית היחידה מסוג זה שמקורה בבלגיה.
רוב הארמנים – אם כי במספר מצומצם – הם חברים בכנסייה האפוסטולית הארמנית, ובשנת 2012 היו בבלגיה שלוש עשרה כנסיות אנגליקניות, כולל הכנסייה הקתולית הבלגית, הכנסייה האורתודוכסית והכנסייה הלותרנית בבלגיה. מערב אירופאים מביעים את אמונתם באלוהים ביתר שאת מאשר במרכז ומזרח אירופה, שם רובם הגדול אומר שהם מאמינים בו (כולל רובים בצרפת, גרמניה, איטליה, הונגריה, פולין, רומניה ופולין). לעומת זאת, מרבית מדינות מערב אירופה אומרות שפחות ממחצית המבוגרים בארצותיהם מאמינים באלוהים, או שמעטים, אם בכלל, מאמינים בו.
ההנהלה המוסלמית בבלגיה הפכה למדינה האירופית הראשונה שהכירה רשמית באסלאם בשנת 1974. אזור בריסל מורכב מארבעה מחוזות, אחד מהם הוא שיירבק, והפך למיני-אזור בשנת 1989. יש קבוצת תיאום. המתווך בין הקבוצות הפרוטסטנטיות הרבות והממשלה.
יש מעט מאוד התבוללות של מוסלמים בעיר אירופה בריסל ", אמר ביום רביעי לפירס מורגן. המשלחת בת שישה החברים נסעה מפריס, בריסל ואיסטנבול, ופקיד באיחוד האירופי אמר לארכיבישופים בבריסל כי חופש הדת היה אחד הנושאים המרכזיים הניצבים בפני טורקיה במאמציה להצטרף לאיחוד האירופי. עוד בבלגיה אמר כי המוסלמים יוכלו למצוא בסיס משותף עם טורקיה, שלדבריו אוסר ומגביל את זכויות היסוד של אזרחיה. —- – כפי שדיווח חברי, מייקל בירנבאום, העובדה שהעיר היא בעיקר צרפתית – דוברת הולנדית והולנדית פלנדרית – מקשה על קבוצות מהגרים להיטמע.
צ'כים, למשל, בדרך כלל אינם קשורים לנצרות, מעדיפים נישואים חד מיניים והם חילוניים ביותר. אחרים נוטים מזרחה, כמו צ'כיה, סלובקיה, הונגריה, פולין, רומניה, בולגריה, לטביה, ליטא, אסטוניה, פינלנד, יוון, ספרד, גרמניה, צרפת, איטליה , אוסטריה, סוויץ ארלנד, הולנד וגרמניה.
ברוסיה ובאוקראינה, העם האורתודוקסי כיום מצהיר לרוב שהדת הופכת להיות מקובלת יותר בחברות אלה. הכנסייה הקתולית הסתגלה לשינוי זה באמצעות אוניברסיטאות דוברות צרפתית והולנדית משלה, כמו גם מספר רב של בתי ספר וכנסיות דתיות. בהולנד אין זה מפתיע שגם להומניסטים יש אתיקה דתית ולא וידוייתית, מכיוון שדת הנבדקים יכולה לערער את צרכי הנושא. הומניסטים רשמיים והוגים חופשיים אחראים לאתיקה לא דתית, ולכן הם סובלניים יותר לדת מאשר עמיתיהם באזורים אחרים באירופה. דת התחנכה באירופה בתחילת המאה ה -20 כחלק חשוב מההומניזם, ונראה שזה היה פוליטי, אך מאז הפך להיות פחות.
אוכלוסיית מחוז מולנבק בבריסל היא בעיקר מוסלמים מובטלים, כולל לוחמים זרים שחוזרים מסוריה, וילדים בבתי ספר ממלכתיים בוחרים בחינוך אסלאמי, ואילו צעירים הלומדים בבתי ספר פרטיים, בעיקר קתולים, אינם כלולים בנתון זה. הגיל הממוצע של מוסלמי בבלגיה, שרובם בני 18, אומר שכאשר אנשים אלה מתבגרים ומתחילים להביא ילדים לעולם, כמו אלה שהפסיקו ללמוד בבית הספר הקתולי סנט וינסנט דה פול בבריסל בסוף שנות ה90- וראשית שנות האלפיים. , שיעור המוסלמים בבלגיה עשוי לגדול. ואכן, ילדים בבתי ספר ממלכתיים בוחרים בשיעורים באסלאם זה מספר שנים, אם כי הנתונים אינם כוללים צעירים הלומדים בבתי ספר פרטיים (בעיקר קתולים) וכן ילדים מבתי ספר פרטיים באזורים אחרים בבלגיה. מולס, או "מולן ביק", נמצא באמצע בריסל, פרבר רב קומות מסמל שמסמל את כישלונה של צרפת בשילוב המהגרים המוסלמים שלה.