Search

עזרה בתכנון טיול לבלגיה? השאירו פרטים👇

#ארדנים #בלגיה
חלק 1
חזרנו אתמול מטיול של 10 לילות בארדנים בבלגיה + טעימה מדרום הולנד. היינו עם בת 12 (גיל מנטלי 10. מדובר בבת זקונים קצת מפונדרקת ופחדנית מטבעה) ועם פרטנרים מדהימים לטיול, גיסי וגיסתי עם התאומים המתוקים בני העשר. היה מקסים, נהננו והתעייפנו ועכשיו אנסה לסכם בקצרה:
* 11.7 – טיסות עם רינאייר עברו סבבה ללא תורים והגעה מהירה של המזוודות. הם נוחתים בשרלרואה סמוך לחצות ולכן בחרנו ללון במלון איביס budget שהוא הכי קרוב לשדה (אפשרי גם הליכה של כעשרים דקות), כמובן שנסענו במונית. כפי שפרסמתי בעבר, קניתי עוד מהארץ סים ארופאי כדי לחייג למלון שישלח נהג בעלות של 10 יורו, לעומת 20 שמבקשים בשדה. החדרים פיצפונים וארוחת הבוקר בסיסית, אבל סהכ נוח מאוד. החניה ללא תשלום! טיפ: הזמנה ישירה מאתר של אקור מוזלת, חדר שני בחצי מחיר וכו׳. גם את הלילה האחרון העברנו שם.
* 12.7 – למחרת התעוררנו, אכלנו וצעדנו לשדה להביא את הרכבים. נסענו לכיוון בית הנופש שלקחנו (אעלה סרטון והסברים בפוסט נפרד), בדרך עצרנו בנאמור, עלינו ברכבל ולקחנו רכבת לסיור במצודה. לאחר מכן שוטטנו קצת בסמטאות ואכלנו צהריים. לא נכנסו לגן השעשועים הסמוך מכיוון שהיינו צריכים להספיק לעשות קניות בסופר והלוז לא אפשר (בדקתי מראש שעת סגירה). המלצה מניסיון: אל תעשו קניות לפני שבדקתם מה יש בדירה מבחינת אבזור וציוד! למשל: האם הצלחתם להפעיל תנור לפני שקונים פיצה, אם יש מוצרים בסיסיים כמו שמן/תבלינים/נייר טואלט.
* 13.7 – בוקר ראשון בבית המקסים שלנו, הכנו ארוחת מלכים והתארגנו בניחותא לצאת. לא מיהרנו לתקתק אטרקציות ולקחנו את הזמן בכיף שלנו לאורך כל הטיול. שימו לב שיש אור עד עשר וחצי בלילה אבל הכלללל כולל הכל נסגר כבר באזור שש בערב. נסענו לפארק המים אקוואליבי, הילדים שלנו צעירים מדי עבור פארק השעשועים הסמוך ולכן ויתרנו עליו. הם לא בענין של אקסטרים. פארק המים מקורה לחלוטין ולכן מתאים גם לימים קרים. אפשר לשלב אותו עם וואליבי כמובן, יש גם מחיר מוזל. בכל אופן שווה לחפש הנחות בגרופון בלגיה/הולנד לכל אטרקציה!!! הילדים וגם המבוגרים נהננו מאוד במשך כארבע שעות. אפשר למצות את הפארק הלא גדול הזה גם בפחות. משם המשכנו לטיול במסטאות דורבי, העיר הקטנה בעולם (יש בה גם גן בוטני, קיאקים ופארק אתגרים/חבלים. נחשו מה? לא עשינו 😹).
14.7 – מצודת בויון: נסענו לביקור במצודה, היא מעניינת, קרירה והנוף מדהיםםם. אולם, מופע הנשרים בחצר מיותר וזו לחלוטין התעללות בבעלי חיים. מחייבים לקנות כרטיס משולב עם עוד מוזיאון ומופע אורקולי על מסע הצלב הראשון לירושלים, חזינו בו. אפשר לוותר. בנהר הסמוך יש שיט בפדלים, העיר מלאה בתי קפה כיפיים. אכלנו לצהריים את המאכל הלאומי צ׳יפס. בכל 100 מטר תמצאו friteri, צ׳יפסיה, שזה בעצם ציפס רגיל חתוך די עבה ומטוגן טרי. הרוב אוכלים רק עם מיונז. עשינו גם קארטינג סמוך וחזרנו לאחוזתנו.
15.7 – אופניים משפחתיים במסלול מובנה שעובר ביער (שכחתי את שם העיירה ואוסיף בעריכה). ההלוך קשוח החזור קליל ונעים כי זו ירידה והאופניים נוסעים מאליהם.המשכנו לדינאן, לא עלינו ברכבל למצודה כי מיצינו, אבל כן שכרנו סירת מנוע לשיט משגע בנהר (לצערנו אין ראפטינג בעונה הזו, רק קיאק לזוג+1 ולא הסתדר לנו). העיר חביבה, לא התעלפנו, אולי מכיוון שכבר שבענו מעיירות ציוריות.
באופן כללי הנוף בבלגיה לא מסעיר, ואפילו חד גוני. העיירות שונות מאוד ממה שאני מכירה (מזרח אירופה, איטליה, צרפת) וזה מאוד ייחודי בכפר הראשון. בשישי כבר הבנו את הקטע 😹
16.7 – מערת הנטיפים האן-סור-לס + שמורת הטבע הצמודה באוטובוס ספארי פתוח. כל חלק לקח כשעה וחצי.
הילדים נהנו מאוד. יש גם גן שעשועים שווה במתחם.
17.7 – עוברים להולנד.
הגענו לאמצע הטיול, ולמרות שהייתי תמציתית, הפוסט כבר ארוך וחופר. אז נעשה הפסקה 🙂
==
#ארדנים #בלגיה
חלק 2
אז אחרי פגרת קורונה (נדבקנו בטיסה חזור) אני חוזרת אליכם עם המשך תקציר הטיול שלנו ונזכרת כמה מעניין, חוויתי, כיף, מגבש ומשפחתי היה לנו!
17.7 – יום המעבר מבלגיה להולנד. יש המון אפשרויות בשתי המדינות ואנחנו בחרנו לטעום קצת מהולנד לקינוח, הפעם הזמנו מלון מטורף
Bilderberg castle vaalsbroek
שנמצא ממש קרוב למפגש הגבולות המשולש, בנוי בתוך טירה עתיקה, חדרים מודרניים ומפנקים, ארוחת בוקר מצויינת, בריכה מחוממת וצוות שירותי. נהננו מאוד במלון הזה, אחרי טירונות שעשינו בבלגיה ובנוסף הבריכה הצילה אותנו בגל החום של 40 מעלות.
בדרך עצרנו להתרעננות של קפה בליאז, עיר תעשייתית ודי מנומנמת, במיוחד לאור העובדה שהיה יום ראשון בשבוע והכל סגור. חנינו מתחת לכנסייה במרכז העיר, ביקרנו בה ושתינו קפה בתואם סטארבקס המקומי. משם המשכנו למפגש הגבולות הולנד-בלגיה-גרמניה, נהננו לדלג בין המדינות ולהמחיש לילדים את משמעות המושג איחוד אירופאי. בתור אחת שגרה בעבר ליד גבול סוריה ולבנון, הפער בלתי נתפס. יש גם מבוך וגן שעשועים לילדים וכמובן מגדל תצפית. מיהרנו למלון לטבילה ראשונה בבריכה הנעימה שפתוחה עד 22:00 בלילה.
18.7 – הילדים רצו קצת קניות והרבה מים, אז החלטנו לנסוע לאאכן בגרמניה (14 דקות נסיעה לעומת 45 למאאסטריכט). העיר מכוערת ולא תיירותית אבל קניון זה קניון וניו יורקר זה ניו יורקר. עוד שיקול: באאכן יש טרמה!!! לא גדול ומפואר, אין מגלשות, אבל יש כניסה מוזלת ממש משעה 17:00 ומים חמימים עם בריכה חיצונית ופנימית וזה היה לנו מושלם! לא ממש צילמתי שם כי הנייד היה בלוקר.
19.7 –היום הכי חם בטיול, 40 מעלות בצל ואני לא מגזימה. החלטנו להשאר בבריכה של המלון ולקראת אחהצ לחפש טיול. חשבנו לעשות אטרקצית מים ומצאתי ראפטינג עם סירה לכולנו (בבלגיה היו רק קיאקים קטנים) אבל אז הגענו וגילינו שהמסלול בשמש הקופחת שלא כמו בארץ שיש עצים ומוצל וההסעה מנקודת ההתחלה לסיום מסורבלת ומייקרת מאוד. החלטנו לותר ובמקום זאת חזרנו לכיוון המלון דרך וולקנבורג, עיירה מתוקה וממוסחרת להפליא, יש בה גם רכבל כסאות פתוח, מין גימבורי לילדים בתוך מערה עם טמפ של 12 מעלות בפנים, מגלשת הרים קטנה יחסית (סגנון צוק מנרה) ופארק שעשועים הפיות או משהו כזה שהוא לקטנים ממש אז לא נכנסנו.
20.7 – מזג האוויר השתפר והחלטנו לסיים את הטיול באטרקציה כיפית לילדים, בחרנו את פארק monde verde מתוך ידיעה שהילדים עדיין צעירים מדי לפארקים גדולים דוגמת עיר הסרטים בגרמניה או וואליבי בבלגיה. במונדה ורדה יש גם גן בוטני, גם גן חיות, מגלשות מים בול לגילאים שלנו ומתקני לונה פארק כיפיים. הכניסה כוללת מזון ושתיה שמחלקים בפארק, וגם מצאתי אותם בגרופון אז ניצחנו את השיטה!!!
בסוף היום חזרנו שחוטים למלון איביס הסמוך לשרלרואה, הבאנו פיצה מעדן אמיתי מפיצריה מקומית ולמחרת בבוקר אכלנו והמשכנו לשדה. מסרנו מזוודות ועברנו ביטחון בציק צאק, קנינו בורגר קינג לטיסה והכל היה מושלם אלמלא נדבקנו בקורונה בחזור. אבל הטיול היה שווה את זה 🌷💕
חשוב לי לציין לסיום – יש עוד המון אטרקציות באזורים שביקרנו, אנחנו טיילנו בנחת ובאיזי, נמנעתי מחזרות על אטרקציות – יש המון מערות נטיפים/רכבלים/מצודות ועיירות ציוריות. אני בעד גיוון!

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בבריסל מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על בריסל, בלגיה!